Friday 24th of October 2014 | امروز ۱۳۹۳-آبان-۰۲

rss

|پرتال فرهنگی اجتماعی پرشین پرشیا! | در باره ما | تماس با ما | تبلیغات

persianpersia.com

 

 

 

 


فرهنگ و هنر > سینما > سینمای جهان >گفت‌وگو با رابرت رد‌فورد، بازيگر و کارگردان شناخته شده سينماي جهان

فرهنگ و هنر

Custom Search جستجو در پرشین پرشیا با گوگل

 

 

 

 

 

 

تازه های فرهنگ و هنر



شرط های عجیب بازیگران سینمای ایران برای تهیه کننده ها



 ● رازهای شهرام شکوهی به روایت همسرش/ماجرای چای روز خواستگاری!

 ● هرمز شجاعی‌مهر چگونه پدری است؟

 ● آزاده نامداری مجری صداوسیما در یادداشتی به حواشی اخیر پاسخ داده است

 ● گفت و گوی با صداپیشه های شهرموش ها ۲

 ● کامبیز درم‌بخش جایزه نشان شوالیه می‌گیرد

 ● واکنش پوران درخشنده به اسیدپاشی

 ● درگذشت مردی که نیکسون را در «واترگیت» به زانو درآورد

 ● تهران چگونه پایتخت ایران شد؟

 ● مراسم عروسی زرتشتیان در یزد و کرمان

 ● پیمان معادی با بازیگر زن آمریکایی در افتتاحیه فیلم کمپ ایکس+تصویر

 ● تعطیلی ناگهانی برنامه آزاده نامداری در تلویزیون

 ● پاروی بی قایق «محسن چاوشی» شنیدنی شد

 ● ده توصیه سوفی کینسلا: چگونه می‌توان نویسنده آثار پرفروش شد

 ● اطلاعاتی از عکاسی در دوره ناصرالدین‌شاه

 

 

 

 


سینمای ایران


گفت و گوی با صداپیشه های شهرموش ها ۲

دفاع صادق خرازی از عباس کیارستمی / جای خاکریزها را عوض نکنید

۶ زوج طلایی سینمای ایران

چرا رضا عطاران محبوب است و اینقدر مخاطب دارد؟

سوپراستاری که از 12 سالگی وارد سینما شد

 

 

 

تازه های سبک زندگی



3 روش برای پاک کردن لاک ناخن بدون نیاز به آستون



 ● پنج مهارت کلیدی برای موفقیت تحصیلی

 ● کرم روشن کننده پوست صورت بزنیم یا نه؟

 ● استفاده از شامپوهای رنگ کننده مو,آری یا نه؟

 ● خانمها و انتخاب مانتو بر اساس قد و اندام

 ● انواع چسب ها از چسب چوب تا چسب آهن

 ● یک طراحی دکوراسیون عالی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟+عکس

 ● مدل های جدید کت سفید دخترانه,ساده و شیک

 ● چگونه در ذهن دیگران ماندگار و تاثیر گذار شویم؟

 ● اصول انتخاب پرده اتاق در دکوراسیون اتاق کودک

 ● ریزه کاری های طراحی دکوراسیون اتاق کودک

 ● دکوراسیون اتاق کودک برای فصل مدرسه+عکس

 ● برای داشتن یک ازدواج موفق، دختران و پسران نیازمند مهارت هایی هستند

 ● آدمهای موفق و ایده های شادی در لحظه حال

 ● آرایش متناسب با سن و فرم صورت

 

 

 


آخرین های سایت


فینالیست شدن بانوان باعث خوشحالی است/ از کادر فنی حمایت می‌کنیم



پایان کار ایران در پاراآسیایی با 120 مدال/ عنوان چهارمی تکرار شد



شرط های عجیب بازیگران سینمای ایران برای تهیه کننده ها



رازهای شهرام شکوهی به روایت همسرش/ماجرای چای روز خواستگاری!



هرمز شجاعی‌مهر چگونه پدری است؟



آزاده نامداری مجری صداوسیما در یادداشتی به حواشی اخیر پاسخ داده است



گفت و گوی با صداپیشه های شهرموش ها ۲



کامبیز درم‌بخش جایزه نشان شوالیه می‌گیرد



واکنش پوران درخشنده به اسیدپاشی



درگذشت مردی که نیکسون را در «واترگیت» به زانو درآورد



تهران چگونه پایتخت ایران شد؟



مراسم عروسی زرتشتیان در یزد و کرمان



 

 

 

 

 

 

سینمای جهان

Saturday 27th of October 2012 23:17:44 ________ ۱۳۹۱-آبان-۰۶

گفت‌وگو با رابرت رد‌فورد، بازيگر و کارگردان شناخته شده سينماي جهان

 


گفت‌وگو با رابرت رد‌فورد، بازيگر و کارگردان شناخته شده سينماي جهان

 

رابرت رد‌فورد در كنار داستين هافمن، رابرت دنيرو و آل‌پاچينو از جمله بازيگراني است كه اواخر دهه ۶۰ و اوايل دهه ۷۰ ميلادي، فعاليت بازيگري خود را شروع كرد. او از همان ابتداي حضور در سينما، به بازي در فيلم‌هايي با حال و هواي سياسي و اجتماعي پرداخت و راه خود را از همكاران همنسل خود جدا كرد. سه روز كندور (۱۹۷۵) و تمام مردان رئيس‌جمهور (۱۹۷۶) از جمله اين فيلم‌ها هستند.

 

تلويزيون ايران اوايل دهه ۶۰ درام سياسي افشاگرانه او برو بيكر (۱۹۸۰) را چند بار پخش كرد. ردفورد سال ۱۹۸۵، خارج از آفريقا را بازي كرد كه موفقيت زيادي نصيب وي كرد. در سال ۱۹۸۰ اولين فيلم خود در مقام كارگردان را به نام مردم معمولي ساخت كه اسكار بهترين كارگردان سال را برايش به ارمغان آورد.

 

او در سال ۱۹۹۴ براي درام افشاگرانه «گوئيز شو» دوباره نامزد دريافت اين جايزه شد. ردفورد در طول سال‌هاي فعاليت هنري خود در حدود ۶۵ مجموعه تلويزيوني و فيلم سينمايي بازي كرده و جزو هنرمندان كم‌كار دنياي سينما به شمار مي‌رود. او مي‌گويد فيلمنامه مهم‌ترين ركن هر فيلم است و به همين دليل در انتخاب فيلم‌هايي كه قرار است بازي كند دقت خاصي دارد.
بسياري از بازيگراني كه در زمينه فيلمسازي هم فعال هستند، در فيلم‌هاي خودشان بازي هم مي‌كنند،‌ اما در ارتباط با شما اين مورد كمتر ديده مي‌شود.

به عنوان يك فيلمساز، خيلي دوست ندارم از وجود خودم به عنوان بازيگر در جلوي دوربين استفاده كنم. همان‌طور كه به عنوان يك بازيگر هم علاقه‌اي ندارم كارگردان خودم باشم.

 

از جمله بازيگراني هستيد كه خيلي كم تن به گفت‌وگو و مصاحبه مي‌دهيد. چرا؟

از همان روزهاي اولي كه وارد كار سينما شدم، ياد گرفتم بهتر است بدانم درباره چه چيزهايي مي‌خواهم صحبت كنم. آيا در زمينه‌اي كه درباره‌اش حرف مي‌زنم، تخصص و آگاهي دارم يا خير. به همين دليل است كه كم گفت‌وگو مي‌كنم . مصاحبه‌ها هميشه گمراه‌كننده و گول‌زننده است و شما وسط كار متوجه اين موضوع مي‌شويد و مي‌فهميد در تله‌اي افتاده‌ايد كه بيرون رفتن از آن، كار چندان ساده‌اي نيست. به صورت طبيعي وقتي داريد درباره موضوعي بحث و گفت‌وگو مي‌كنيد، هميشه كسي پيدا مي‌شود كه ديدگاهي مخالف شما دارد و به‌راحتي حرف‌هاي شما را قبول نمي‌كند. در اين حالت بايد توانايي آن را داشته باشيد كه بتوانيد با صحبت‌هايتان، او را مجاب كنيد. سعي مي‌كنم در همه حال فقط درباره مسائلي صحبت يا گفت‌وگو كنم كه اطلاعات خوب و جامعي درباره‌شان دارم. در عين حال، با كساني كه فكر مي‌كنند بازيگران فقط بايد بازي كنند و چيزي بيشتر از كار بازيگري نمي‌دانند، مشكل دارم. اين جمله كه «تو از كجا مي‌داني؟ تو كه يك بازيگري» را اصلا دوست ندارم.

آيا هنوز هم توجه عمومي به خودتان به عنوان يك بازيگر را دوست داريد؟

طبيعي است كه اين‌طور باشد. من هم يك انسان هستم و از اين كه مورد توجه ديگران باشم، خوشحال مي‌شوم. چطور مي‌شود آدمي به اين موضوع اهميتي ندهد؟ البته وقتي اين توجه از حد معمول خودش بگذرد، براي من هم ناخوشايند است. در چنين اوضاع و احوالي است كه من هم ترجيح مي‌دهم خودم را از چشم مردم پنهان كنم. در عين حال، موضوع توجه عمومي چيزي است كه نبايد زندگي عادي مرا به عنوان يك بازيگر به هم بريزد. من هم مثل هر آدم ديگري يك زندگي شخصي و خصوصي دارم و بايد به اين خلوت و حريم خصوصي احترام گذاشت. در كنار همه اينها، تماشاگران سينما بايد متوجه اين نكته باشند آن چيزي كه روي پرده سينما مي‌بينند، نقشي كه من يا هر بازيگر ديگري بازي كرده‌ايم و اين نقش و كاراكتر، با من به عنوان يك انسان فرق دارد.

در بين بازيگران سينما با پل نيومن دوستي صميمي‌تري داشتيد.

از زماني كه اولين فيلم‌هاي سينمايي را با هم بازي كرديم، تبديل به دوستاني صميمي شديم. او انساني والا و بازيگري بي‌نظير بود. نكته جالب اين كه تماشاگران سينما هم ما دو نفر را در كنار هم در فيلم‌هاي سينمايي پذيرفتند و گفتند زوج هنري خوبي هستيم، اما براي هر دوي ما، اين موضوع خيلي ساده و راحت بود. ما جلوي دوربين مي‌رفتيم و نقش‌مان را بازي مي‌كرديم. در رابطه با پل نيومن بايد بگويم دوستي‌مان از آن دوستي‌هايي بود كه بسيار قوي و خوب بود و نمي‌توان براحتي درباره‌اش صحبت كرد.

بخش مهمي از سال را دور از هاليوود و در شهر لس‌آنجلس هستيد. اين شهر را دوست نداريد؟

سال‌ها قبل چند هكتار زمين در ساندنس خريدم. زندگي دور از هياهو و جنجال را دوست دارم. در اين محل مي‌تواني نفس بكشي و فكر كني. زندگي يعني همين. وقتي مشغول بازي يا كارگرداني فيلمي نيستم، در اين محل زندگي مي‌كنم. زندگي در اينجا هيجان‌انگيز است.

بازيگري براي شما يعني چه؟

روزهاي اول كار، همه چيز براي جلب توجه بود. دوست داشتم ديگران به من توجه و حضورم را حس كنند، اما با گذشت زمان، بازيگري معني تازه‌اي برايم پيدا كرد. احساس كردم با بازيگري مي‌توانم حرف‌هايي را به زبان بياورم و درباره يكسري مشكلات صحبت كنم. حالا هم همان موضوع مورد توجه قرار داشتن اهميت زيادي دارد، اما مفهوم آن تغيير كرده است. در حال حاضر مي‌خواهم حرفي كه بازي و فيلم‌هايم مطرح مي‌كنند مورد توجه قرار گيرند و نه چهره من.

تمام مردان رئيس‌جمهور هنوز هم يكي از بهترين و جنجالي‌ترين فيلم‌هاي سياسي تاريخ سينماست. امروز درباره آن چگونه فكر مي‌كنيد؟

در زمان خودش در دهه ۷۰ ميلادي غوغايي به پا كرد. هنوز هم تازگي و طراوت خود را حفظ كرده است. فكر مي‌كنم ماندگاري آن به دليل غيرشعاري‌بودنش است. با آن كه يك موضوع مهم سياسي را مطرح مي‌كرد، ولي بي‌ريا و بدون تظاهر بود. يكي از جذاب‌ترين و خاطره‌انگيزترين بخش‌هاي كار در اين فيلم، همبازي‌شدن با داستين هافمن بود. او يكي از خلاق‌ترين ذهن‌هاي بازيگري را دارد و همه چيز را بخوبي به خاطر مي‌سپارد.

درباره جشنواره ساندنس كمي برايمان صحبت مي‌كنيد؟

فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي، هميشه بخش مهمي از زندگي‌ام بوده‌اند. اين نكته را در فيلم‌هايي كه ساخته و تهيه كرده‌ام هم مي‌توانيد ببينيد. فيلم‌هاي من تلاش دارند تا درباره مسائل مهم سياسي و اجتماعي صحبت كنند. تاسيس جشنواره ساندنس كمك كرد تا بتوانم نسل جديدي را به دنياي سينما معرفي كنم كه سينما براي آنها فقط يك سرگرمي نيست و از آن به عنوان ابزاري براي بيان ديدگاه‌ها و اعتقادات خود استفاده مي‌كنند. فيلمسازان جوان درباره مضامين مختلف فيلم مي‌سازند و جشنواره ساندنس به آنها كمك مي‌كند تا فيلم‌هايشان در سطح وسيع‌تري ديده شود.

چرا در كنار بازيگري، فيلمساز هم شديد؟

معتقدم تاريخ خودش را تكرار مي‌كند، به همين دليل، نگاهي انتقادي به كشورم و مسائل آن دارم. متاسفانه ما درس‌هاي لازم را از تاريخ نمي‌گيريم و آنچه را كه رويدادهاي تاريخي مي‌خواهند به ما بياموزند، فرا نمي‌گيريم و خيلي زود فراموش مي‌كنيم. تجربه زندگي‌ام به من آموخت به كمك سينما مي‌توان به بازخواني تاريخ پرداخت و كمك كرد تا درس‌هاي مربوط به آن را به ياد داشته باشيم و از خاطر نبريم. به همين دليل، فيلمساز شدم تا بتوانم اين موضوعات را مورد بحث و يادآوري قرار دهم.

در سال‌هاي اخير در فيلم‌هاي كمتري به عنوان بازيگر ظاهر شده‌ايد.

عموم فيلمنامه‌هايي كه نوشته مي‌شود براي كاراكترهاي جوان است و پيرمردهايي مثل من، فرصت زيادي براي خودنمايي پيدا نمي‌كنند! شما اگر به بازيگران همنسل من نگاه كنيد،‌ مي‌بينيد خيلي كم‌كار هستند. اين كم‌كاري نه اجباري، كه تحميلي است. اما من وقتم را به بطالت نمي‌گذرانم. بجز بازيگري، دغدغه‌هاي ديگري هم دارم كه اوقاتم را به خوبي پر مي‌كند. به همين خاطر،‌خيلي نگران آن نيستم كه كمتر روي پرده سينما ظاهر مي‌شوم. از سال ۲۰۰۰ تا به امروز، فقط در پنج فيلم سينمايي بازي كردم كه آخري مربوط به سال ۲۰۰۷ است، اما اين موضوع،‌ ناراحتم نمي‌كند. اين كم‌كاري در عين حال باعث مي‌شود تا به صورت گزيده كار كنم و با هر پروژه‌اي همكاري نداشته باشم.

البته اگر شما به كارنامه بازيگري‌ام نگاه كنيد، مي‌بينيد هيچ‌وقت يك بازيگر پركار نبوده‌ام. به جز اوايل ورودم به سينما كه هر سال يك فيلم بازي مي‌كردم و بعضي وقت‌ها در عرض يك سال، دو يا سه فيلم روي پرده سينماها داشتم،‌ از اواسط دهه ۷۰ فعاليتم را محدود به فيلم‌هاي مورد علاقه‌ام كردم. از آن زمان به بعد، فاصله بين فيلم‌هايم به دو تا سه سال رسيد.

ولي از قرار معلوم، امسال پس از چهار سال دوري از پرده سينما، دوباره تجديد ديداري با تماشاگران سينما خواهيد داشت.

بله. «شركتي كه تو حفظ مي‌كني» در آخرين روزهاي سال جاري ميلادي اكران عمومي مي‌شود. قصه‌ آن و كاراكترم را در اين قصه‌ دوست دارم. اين قصه با حال و هواي دلهره‌آور خود (كه براساس قصه يك كتاب پرخواننده ساخته شده)‌ درباره يك فعال اجتماعي است كه هويت واقعي او براي بسياري از مردم ناشناخته است و سعي دارد از چنگ يك روزنامه‌نگار سمج ـ كه موفق به كشف هويت اصلي او شده ـ فرار كند. به موفقيت مالي و انتقادي اين فيلم،‌ اميد زيادي دارم. شيا لابوف، سوزان ساراندون، نيك نولتي و جولي كريستي هم در اين فيلم بازي دارند.

غيرموفق در پشت دوربين

رابرت ردفورد در كنار بازيگري،‌يك فيلمساز هم هست. اما فيلم‌هايي كه كارگرداني كرده، نتوانسته موفقيت كارهاي سينمايي همكار او كلينت ايستوود را تكرار كند. در حقيقت، ردفورد بازيگر، بسيار موفق‌تر از ردفورد فيلمساز عمل كرده است. او به عنوان فيلمساز، تا به حال هشت فيلم سينمايي را جلوي دوربين برده است. با آن‌كه اولين كار سينمايي ردفورد «مردم معمولي» در مقام كارگرداني موفقيت مالي و انتقادي خوبي براي وي به ارمغان آورد، اما نتوانست اين موفقيت را ادامه داده و تكرار كند. فيلم‌هايي كه ردفورد به عنوان كارگردان ساخته، مضاميني سياسي و اجتماعي دارند و انعكاسي از ديدگاه‌ها و خواست‌هاي سياسي اوست. «خيانتكار» آخرين فيلم او در مقام كارگردان سال ۲۰۱۰ ساخته شد و قصه آن به بررسي مسائل مربوط به ترور آبراهام لينكلن رئيس‌جمهور وقت آمريكا ميپرداخت. اين فيلم با هزينه ۲۵ ميليون دلاري خود در آمريكاي شمالي فقط ۱۱ ميليون دلار فروش كرد. فيلم قبلي او «شيرهايي براي بره‌ها» (۲۰۰۷) هم با وجود حضور بازيگراني مثل مريل استريپ و تام كروز موفقيتي در جدول گيشه نمايش سينماها و دوربين منتقدان پيدا نكرد. اين فيلم، سه قصه متفاوت را همزمان با هم تعريف مي‌كند و داستاني پررمز و راز را در رابطه با مسائل سياسي روز و جنگ افغانستان به تصوير مي‌كشد. ردفورد كه فيلم‌هاي «رودخانه‌اي درون آن جاري است»، «اسب نجواگر» و «افسانه بگروش» را هم ساخته است، تا قبل از پايان امسال «شركتي كه تو حفظ مي‌كني» را به عنوان نهمين فيلم سينمايي خود به عنوان كارگردان، روانه پرده سينماهاي جهان مي‌كند. قصه اين فيلم دلهره‌آور هم اختصاص به مسائل مهم سياسي و اجتماعي روز آمريكا دارد.

گردآوری و تنظیم:گروه فرهنگ و هنر پرشین پرشیا

www.persianpersia.com/artandculture

 

جام جم آنلاین :منبع

 

ارسال این خبر یا مقاله برای دوستانتان از طریق آیکون سمت چپ

 

 

 

 


 

مروری بر مطالب گذشته سینمای جهان


       نظر نیکول کیدمن در مورد مرلین مونرو

       داستان‌ غم‌انگیز 9 نامزد اسکار/ شهرت و ثروت هم مانع خودکشی نشد

       استاد ترس در سینما ،هیچکاک در زندگی از چه می ترسید؟!

       ۳ درس موفقیت از مک کناهی برنده اسکار ۲۰۱۴

       آنجلینا جولی و براد پیت همکار می‌شوند

       دردسرهای مارمولک بودن/درباره «اسکار» یکی از موفق ترین انیمیشن های تلویزیونی در جهان

       بازیگر «ماموریت غیرممکن» درگذشت

       برناردو برتولوچی شبیه فروغ فرخزاد بود؟

       رهبران بزرگ دنیا کدام فیلم ها را دوست دارند؟

       رگ خواب آکادمی اسکار در دست «مریل استریپ»/ 18 نامزدی در 34 سال

       نامزدهای اسکار 86 اعلام شد/ صدرنشینی «جاذبه» و «کلاهبرداری آمریکایی» اسکار 2014

       اصغر فرهادی و برنیس بژو در گلدن گلوب 2014+عکس

       معرفی برندگان گلدن گلوب 2014 در بخش سینما/ "گذشته" بی‌نصیب ماند

       نگاهی به جهان سینمای تارکوفسکی به بهانه بیست و هفتمین سالمرگش

       نیکول کیدمن: هالیوود عامل خشونت علیه زنان است/ آدری تاتو: دوست ندارم بدنم زیر نگاه‌های کنجکاو باشد

       به مناسبت تولد/گفتگو با «استیون اسپیلبرگ» بزرگ

       به یاد «همفری بوگارت»؛ اسطوه تاریخی سینمای کلاسیک جهان

       انتقاد هالیوود ریپورتر از انتخاب‌های آکادمی اسکار 2014 و حذف «گذشته»

       بازیگر برنده اسکار در 96 سالگی درگذشت

+مطالب بیشتر        


 

 

 

 

تئاتر

رادیو و تلویزیون

اندیشه

سینمای جهان

سینمای ایران

موسیقی ملی

هنرهای تجسمی

عکاسی

ادبیات ایران

ادبیات جهان

کتاب و نشر

تاریخ و تمدن ایران

تاریخ وتمدن جهان

فرهنگ

صنایع دستی

اخبار فرهنگی هنری

مشاهیر فرهنگ و هنر ایران

مشاهیر فرهنگ و هنر ایران

 

 

 


تازه های

سینمای جهان


ده فیلم سینمایی که از ده رمان ممنوعه اقتباس شدند


داستان یکی از مشهورترین روابط عاشقانه دو ستاره هالیوود


یادداشت نویسنده گاردین درباره لورن باكال هنرپیشه مشهور هالیوود(1924 - 2014)


شوکه شدن سینما از خبر درگذشت رابین ویلیامز+پیام اوباما


درباره وایلی ای کایوت و رود رانر، یکی از محبوب​ترین زوج​های کارتونی دنیا


تام کروز و افول یک ستاره بزرگ سینما


جدیدترین تصاویر از «کمپ ایکس ری»/ پیمان معادی و کریستین استوارت به گوآنتانامو رفتند


صد فیلم محبوب تاریخ سینما به انتخاب نشریه سینمایی هالیوود ریپورتر


10 واقعیت جالب در مورد بروس لی,سینما و زندگی او


110 چهره تاثیرگذار تاریخ سینمای جهان را ببینیم


نیکی کریمی از نوری بیلگه جیلان فیلمساز برنده نخل طلای جشنواره کن 2014 می‌گوید


سوفیا لورن در جوایز اسکار ایتالیا تقدیر می‌شود+فیلم های سوفیا لورن


لیلا حاتمی و عباس کیارستمی در اختتامیه جشنواره کن 2014+ عکس


«خواب زمستانی» برنده نخل طلای جشنواره کن 2014 شد / چهارمین جایزه نوری بیلگه جیلان در بخش مسابقه اصلی+تمام برندگان


لیلا حاتمی در جشنواره کن 2014 و رکوردداران داوران ایرانی در جشنواره‌های خارجی


نگاه دوربین‌های خارجی به لیلا حاتمی در جمع داوران جشنواره کن 2014+عکس


نظر نیکول کیدمن در مورد مرلین مونرو


داستان‌ غم‌انگیز 9 نامزد اسکار/ شهرت و ثروت هم مانع خودکشی نشد


استاد ترس در سینما ،هیچکاک در زندگی از چه می ترسید؟!


۳ درس موفقیت از مک کناهی برنده اسکار ۲۰۱۴


 

 

 

 
   PersianPersia PersianPersia.com |2014-2003|.باز نشر مقالات با ذکر منبع بلامانع است
.تمام حقوق برای سایت پرشین پرشیا محفوظ است